واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان آماده اتصال به شبکه سراسری است

واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان آماده اتصال به شبکه سراسری است

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،«روح‌اله اسپنانی» افزود: پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پیش از این برای اتصال واحد اول گازی برق‌دار شده بود.

وی ادامه داد: ظرف چند روز آینده با حل مشکل گازرسانی نیروگاه آریان توسط شرکت گاز استان زنجان و گازدار شدن خط اختصاصی نیروگاه، امیدواریم با فاصله زمانی ۱۰ روزه پس از انجام تست‌ها و پروسه‌های راه‌اندازی، شاهد سنکرون هر دو واحد گازی این نیروگاه باشیم.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازی Map۲B ساخت مپنا و راندمان ۵۴ درصد در دستور کار قرار گرفته است.
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۴۶ مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.
اسپنانی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را در حدود ۲۹۰ میلیون یورو عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان(زنجان۲) در ۸۰ کیلومتری اتوبان زنجان به تبریز و در نزدیکی روستای چوروک علیا در حال ساخت است.